18 år som groomingexperter

groomings historia

"Pionjärerna inom manlig hudvård"

Det är den allra finaste komplimang vi fått som företag. Dels för att den kom från Tomas Lenneryd, dåvarande groomingredaktör på Café och den mest kunniga journalisten inom groomingprodukter. Och dels för att för att den verkligen sammanfattar hur våran resa har sett ut. Nu har det gått 18 år så det är dags att blicka tillbaka!

Det var så här det började...

 

manlig fåfänga uppsats karing fahlström

Manlig fåfänga

Det började med en magisteruppsats i företagsekonomi 2003 på Stockholms Universitet. Vår grundare Karin Fahlström skrev en kvantitiv studie i hur medier och företag gemensamt legitimerar användandet av manliga skönhetsprodukter. Kosmetikabranschen har i decennier försökt locka den manliga målgruppen, men inte lyckats...

En av slutsatserna var att man behöver lyfta fram produkterna och ge dem plats i hyllan istället för att placera dem i ett hörn, för att få igång konsumtionen. Och att skapa en bekväm köpsituation med en tydlig differentiering de kvinnliga produkterna.

Där väcktes idén till Grooming.
(uppsatsen fick förresten VG)

 

grooming.se affärside och vision

 

Affärsidé & vision

Groomings affärsidé var att skapa ett nytt butikskoncept med manliga hygien- & stylingprodukter. Samla allt mannen behöver i badrumsskåpet på ett och samma ställe, och anpassa försäljningen av produkterna efter den manliga konsumentens behov.

Försäljningen skulle drivas via egna butiker och e-handel.

Målsättningen var att Grooming skulle utvecklas till en kedja butiker i Sverige.

Vi nådde inte riktigt hela vägen. Men en bra bit...

 

venture cup affärsplanetävling

Start-Up

Karin Fahlström fick kontorsplats på Starthuset, Stockholms Universitets inkubatorsverksamhet. Under 9 månader togs det fram en affärsplan, en marknadsundersökning, logotype mm. Från början var tanken att starta både butik och webbshop, men efterhand togs beslutet att börja med att satsa på webbshopen. Aktiebolag bildades med Karin Fahlström och Jimmy Solfeldt som delägare. Vi deltog i Venture Cups affärsplanetävling och fick en hedersutnämning som "Bästa entreprenöriella drivkraft".

 

12 december 2014 lanserades grooming.se

12 december 2004

Då lanserades webbshopen Grooming.se. Med en egenutvecklad webbshop (på den tiden fanns det inte så många färdiga lösningar att välja mellan) och dryga 15 varumärken i sortimentet. Numera har vi drygt 150 varumärken i sortimentet. Ett av våra första varumärken var svenska märket Recipe for men, som vi var allra första kunden till. Det är vi så klart lite extra stolta över! Några av märkena som var med vid lanseringen har försvunnit av olika orsaker. Bland annat Decléor Homme, Vitaman och Nickel.

I februari 2005 lanserades webbshopen officiellt med en pressfrukost hos So Stockholm i Kungsträdgården. Med hjälp av Maria Forssén bjöds journalister in. Rent a Chef stod för frukosten. Drygt 20-25 journalister dök upp för att lyssna på presentation av företaget och prata med representanter från olika varumärken som var mer på plats. Benjamin Falk från Dorian TV (som senare blev Dorian Magazine) intervjuade, och tidningen Fightlifes chefredaktör ville prata samarbete. QX bokade in en lunchintervju och Studentmagazinet skrev om både Grooming.se och Recipe for men. Tidningen DN gjorde några veckor senare ett personporträtt på Karin Fahlström som ung, kvinnlig entreprenör. Det här blev startskottet för ett stort artiklar i tidningar.

 

grooming.se karin fahlström pressklipp

Pressklipp

Ett urval från åren som gått

grooming.se pressklipp

grooming.se omnämnande i press

Utmärkelser

grooming utmärkelser

Our wall of ego-boost!

• 2004 fick Karin Fahlström utmärkelsen
”Bästa entreprenöriella drivkraft” av Venture Cup.

• I Veckans Affärer 2007 hamnade Karin Fahlström på
11:e plats i listan ”101 Supertalanger”.
(Anja Persson kom på 14:e plats.)

• På Shortcuts ”Uppstickarlista 2007” hamnade Karin på
14:e plats. 2008 blev placeringen bland nummer 76-100 (utan inbördes ordning).

• Webbshoppen var med i Postens och HUI:s lista 2007 över
”101 smarta e-handelslösningar”.

• 2007 listade Ekonominyheterna.se Karin som en av de
”15 mest omtalade kvinnliga entreprenörerna”.

• År 2008 listades Karin som en av de supertalanger från 2007
som ”superpresterade i linje med VA:s prognos”.

• 2008 var Karin med på Ledarnas lista över ”Framtidens 75 kvinnliga ledare”.

• Tidningen King listade Karin på plats 42 bland
”Svenskt herrmodes 100 största makthavare 2008”,
2009 blev placeringen plats nummer 40.

• 2009 listades Karin Fahlström i ”Rosa Listan” - Passion for Business förslag
på 549 kvinnor till VD-poster och styrelser.

 

skönhetsprodukter för män

Sortiment

Tanken bakom företaget var att samla allt en kille behöver i badrummet på ett och samma ställe. Så målsättningen var att erbjuda ett komplett sortiment inom hudvård, rakning, hårvård och parfymer, i olika prisnivåer. Och att inrikta det på män. Det var faktiskt lättare sagt än gjort. När vi startade 2004 fanns det två motsättningar hos många leverantörer.

Många var skeptiska mot e-handel (vilket är svårt att föreställa sig idag). Men då ansågs det som att det kunde dra ner varumärkena, och leverantörerna var rädda för priskonkurrens. En leverantör sa: "Varför ska vi stödja Internet för, när Internet förstör så mycket för oss". (Det tog ett par år, sedan ville samma leverantör att vi skulle sälja varumärket). Så det var mycket jobb med att övertyga leverantörerna om att e-handel kan vara positivt för deras varumärken, och försäkran om att vi inte ska prisdumpa utan ligga på ordinarie utpriser. Så det är en strategi vi har valt, att inte konkurrera med pris, utan med ett brett sortiment och bra service.

2008 var vi första företaget i Sverige att skriva på avtal med Procter & Gamble om att få sälja deras dofter på Internet. De har bland annat Hugo Boss, Lacoste, Puma och Mexx i sitt sortiment. Det är något som vi är extra stolta över!

Det andra hindret var att man inte fick plocka ut endast herrsortimentet. Detta är en "regel" som kommit sig av att de selektiva varumärkena velat få ut herrsortimentet på alla parfymerier som säljer damsortimentet. Men då när man vill göra tvärtom och bara sälja herrprodukterna blev det stopp. Ett efter ett av varumärkena har börjat släppa på denna regel, och allt eftersom har vi lanserat herrmärkena i vårt sortiment.

Under en period drev vi en webbshop för tjejer, Beautybygrooming.se (som bytte namn till Beauti.se), just för att från vissa märken var vi tvungna att ta in damprodukterna också. Men den la vi ner efter några år, när den inte längre fyllde en funktion.

Under åren har trenderna skiftat lite och därmed även vårt fokus i sortimentet. Hudvård för män var det som efterfrågades mest i starten, för att sedan skifta till skäggvård. Idag ser vi att den trend som kommer starkast är klassiskt rakning med säkerhetshyvel eller kniv och ett intresse för dofter.

 

groomingstore strandvägen 17

Första skönhetsbutiken för män

Vi växte ganska snabbt ur vår första lokal (i anslutning till vår bostad) och började leta lämplig lokal för både webbshopslager och butik. Sommaren 2006 flyttade vi in på Strandvägen 17 och i november lanserade vi vår butik Grooming|store. Den första skönhetsbutiken för män i Sverige.

I ett K-märkt hus på Sveriges mest kända gata (promenadstråket ut mot Djurgården) låg vi en halv trappa ner i en lokal med högt i tak, rundad vägg och stentrappa, med stora skyltfönster ut mot vattnet. Inredningen gick i vitt och grått, en stor badrumsbild bakom kassadisken (/DJ-båset) i aluminium från Italien.

 

galleria skrapan groomingstore

Galleria Skrapan

Redan när vi startade upp vår första butik hade vi skrivit på kontrakt för butik nummer två, det som skulle bli vår konceptbutik. Vi hade fastnat för Galleria Skrapan, som skulle öppna i gamla Skatteskrapan på Götgatan i Stockholm. En liten galleria i två plan, med fokus på mode, sport och media, vilket innebar att den skulle rikta sig mot en manlig målgrupp. Vi fick en liten lokal på 20 kvm precis bredvid huvudingången med Björn Borg och Occhio Optik som grannar. Inför detta anlitade vi en arkitektfirma som specialritade en inredning som skulle maximera ytan i den lilla lokalen. Inredningen gick i vitt, grått och mörkblått, och inspirationen var storstad möter klassisk apotekstradition. Grått asfaltsgolv och vita apotekshyllor med belysning och plexilister med info om produkterna. Produkterna skulle skyltas efter användningsområde (hudvård, rakning, hårvård och parfym) istället för klassisk uppdelning i varumärken. Som centerpiece hade vi ett stort "doftberg" som inspirerats av stadssilhuett. Här placerades parfymtesterna ut, ett kreativt sätt att få kunderna att upptäcka nya märken. Detta uppskattades av kunderna men inte av alla leverantörer, då vissa klagade på att inte hela doftsortimentet skyltades och att dyrare märken blandades med billiga.

September 2007 invigdes Skrapan med pompa och ståt, men redan veckan efter invigningshelgen var det tydligt att kundunderlaget inte var tillräckligt. Ett galleriaråd bildades för att försöka påverka gallerialedningen att trycka mer på marknadsföring, och även att sänka öppettiderna. Kl 21 på vardagar blev långa och dyra kvällar, när kunderna försvann efter 18. Gallerian var dessutom till salu, och såldes ett halvår senare till Vasakronan. Samtidigt som lågkonjunkturen slog till. Vi kämpade på med butiken. Vid 1-års jubileet bjöd vi på ansiktsbehandlingar och hudanalys med Skin Scanner i butiken, vilket belönades med radioreklam för bästa aktivitet i butik. Vid två tillfällen fanns en barberare på plats och bjöd på rakning med kniv, "statsministrarnas barberare" Herbert och Barber Big T, som då jobbade på Sivletto och numera driver Royal Barbershop i Vasastan. Vi fick högsta betyg av butikerna när Mystery Shoppers testade servicekvaliteten. Vi fick till slut ner öppettiderna till kl 20, men det räckte tyvärr inte. Under åren var det flera butiker som fick stänga igen, bland annat Paus Ljud & Bild, Denim for girls, Pashion och One Off. Efter 4,5 år i gallerian beslutade vi oss för att stänga igen butiken. I januari 2012 lämnade vi över nycklarna till Skrapan och Bröd & Salt, som tog över lokalen (för att själva lämna den drygt ett år senare).

 

groomingstudio ansiktsbehandlingar för män

Groomingstudio

Sveriges första skönhetssalong för män. 2008 startade vi en skönhetssalong för män i anslutning till vår butik på Strandvägen. På behandlingsmenyn stod ansiktsbehandlingar, hårborttagning, massage, fotvård och hudanalys för män. Med utbildade hudterapeuter som fått specialutbildning på manlig hud och rakning kunde vi erbjuda kvalificerad rådgivning för män. En av de populäraste "behandlingarna" var vår hudanalys. En Skin Scanner användes för att analysera huden och utifrån det hjälpa till att välja ut en skräddarsydd hudrutin. 250 kr kostade analysen på 20-30 minuter, och kunderna fick handla produkter för detta värde.

groomingstudio ansiktsbehandlingar för män

Vi hade ett flertal aktiviteter i salongen. Ole Henriksen, den danske hudvårdsgurun, höll presskonferens och föredrag för kunder, och vi bjöd på aktiviteter för bland annat Murad, REN, 4VOO och Peter Thomas Roth. Ett flertal tidningar och medier gjorde reportage om salongen.

 

utbilda män inom groomingprodukter tidningen kosmetik karin fahlström

Utbilda konsumenten

Vår grundare Karin Fahlström är utbildad journalist på Poppius Journalisthögskola och kommunikatör på JMK. Redan på vår första pressfrukost fick vi förfrågan om ett redaktionellt samarbete med tidningen Fightlife. Så under ett par år ansvarade Karin Fahlström för deras groomingsidor och tipsade om både produkter och användning. Under flera års tid fortsatte redaktionella samarbeten med flera olika tidningar och bloggar. Till tidningen Moore bistod Karin med material för artiklar samt produkttips, Spa & Hälsa bad om hjälp att fylla ett uppslag med material inför varje nummer, Träningsguiden och QX bad om redaktionella tips. I drygt ett års tid skrev Karin flera artiklar varje vecka. Hon var även groomingredaktör för Dorian Magazine första åren när tidningen lanserades.

 

grooming magazine tidningsartiklar

Grooming Magazine

2010 lanserade vi vår egen kundtidning - Grooming Magazine. Vår grundare Karin Fahlström hade under flera år skrivit artiklar för andra tidningar och tog beslutet att ge ut en tidning med syftet att utbilda kunderna i produktkunskap på ett kreativt sätt och locka till att testa på nya produkter och varumärken. Nenne Nestius, som tidigare jobbat på QX och som chefredaktör på Spa & Hälsa, anställdes som chefredaktör. De första utgåvorna formgavs av Jessica Nyström, sedan tog Lorens Palmgren över. Nenne och Karin tog gemensamt fram ett koncept för tidningen, diskuterade samarbeten och annonsering med leverantörerna. Karin ansvarade för groomingartiklarna och Nenne för mode och featureartiklar.

Första numret lanserades med en stor lanseringsfest på Paus Ljud & Bild med 250 besökare och välfyllda goodiebags för 250 000 kr! Till den andra lanseringen bjöds Bulldogs grundare Simon Duffy in för att mingla med gästerna. Publiceringstakten på 2 nummer/år ökades upp till 4 nummer/år och sidomfånget utökades, i samband med detta tog Karin Fahlström över chefredaktörsrollen och anställde en redaktionsassistent. Under 2011 gav vi ut ytterligare tre nummer innan beslutet togs att lägga tidningen på is, då en nära familjemedlem till Karin Fahlström hastigt gick bort i cancer.

grooming magazine tidningsutgåvor

I tidningen skrev vi om allt från groomingnyheter, testade deodoranter och hårvax, skäggfrisyrer, hjälp att maximera solbrännan och hur man packar rätt inför resan. Våra groomingexperter Peter Dalhoff och Lydia Kamareh gav sina bästa tips och svarade på frågor.

 

Testpiloterna

I samband med uppstarten av Grooming Magazine fick vi idén att starta vår egen recensionspanel. Det var under en av diskussionerna inför tidningen som vår chefredaktör hade tyckt att det saknas riktigt bra testpaneler för att recensera produkter. Det här triggade igång en idé som Karin Fahlström gått med länge, och planerna för en testpilotspanel började dras upp. Vi la ut en förfrågan efter testpiloter på webbshopen, som även Tomas Lenneryd på Café la ut på sin blogg. Det resulterade i dryga 500 ansökningar och efter ett ordentligt sållande återstod 13 testpiloter. Här fanns bland annat en jurist, en präst, en student och en gyminstruktör, i olika åldrar och från olika delar av landet. Testpilotspanelen har reviderats några gånger under åren. 2009 lanserades Testpiloterna på bloggadressen www.testpiloterna.wordpress.com Varje testpilot har sin unika profil utifrån bland annat hudtyp, skäggväxt och hårstil, och testprodukter väljs ut efter detta.

testpiloterna

Varje månad får testpiloterna en eller ett par produkter att testa. De har sedan 2-3 veckor på sig att testat produkten och skriva en recension, där de bedömer konsistens, doft, resultat, dryghet och prisvärdhet. Produkterna betygsätts i skala 1-5 och recensionen presenteras i sin helhet på bloggen. Vi har aldrig plockat bort eller korrigerat en recension (annat än ev stavfel). I dags dato (december 2021) är vi uppe i dryga 1500 publicerade recensioner från dryga 130 varumärken. Det gör bloggen till den (i särklass) största recensionsdatabasen av groomingprodukter för män! Bland produkterna som hissats av Testpiloterna hittar vi RazorPit rakbladsslipare och Recipe for men Antiperspirant Deodorant. Clarins Mens "six-pack gel" fick bottenbetyg och Ole Henriksens ögonpeeling fick skarp kritik för hur ofta den skulle användas, en recension som fick huvudkontoret på Ole Henriksen att ändra i instruktionerna.

Movember Crew - odla mustasch för en god sak

November 2014 drog vi igång ett projekt tillsammans med våra Testpiloter. Nio stycken piloter (några ordinarie och några nya) antog utmaningen att odla mustasch under Movember och blogga om det. De fick testa och recensera produkter för mustasch, rakning och skägg. På webbshoparna hade vi Movemberprodukter där delar av försäljningen gick till Movember-insamlingen. Tillsammans med vår Movember Crew och våra leverantörer samlade vi in 14 797 kr (+ 1000 kr till Prostatacancerförbundet) samlade vi in. Det gav vårt team #46 i nationella rankinglistan.

Grooming Awards

Det finns alldeles för få utmärkelser för groomingprodukter i Sverige.

Så vi beslöt oss för att göra något åt saken. 2013 presenterade vi vårt första Grooming Awards. Som jury sitter våra egna experter inom rakning och hudvård, och utmärkelserna grundar sig på Testpiloternas recensioner. Och till skillnad från många andra pris så tittar vi inte enbart på nyheter som har släppts under året, utan lika mycket på produkter som funnits i flera år och som har en stadig försäljning.

Och det är många produkter som förtjänar att premieras! Hela 34 produkter/varumärken fick utmärkelser, och svar ja, det finns faktiskt så många olika typer av herrprodukter att lyfta fram!

Ett urval: Bästa problemlösare, Bästa groomingpryl, Årets raket, Testpilotsfavorit, Bästa etiskt tänk och Bästa oväntade produkt.

Hela listan hittar du här!

 

instrumentfabriken bromma grooming.se beardshop.se svenska hus

Flytt till Instrumentfabriken

Våren 2014 stängde vi igen vår butik och salong på Strandvägen. Verksamheten gick runt, men i takt med att groomingtrenden spridit sig till kosmetikakedjor, apotek och stormarknader fanns inte längre samma behov av en specialiserad butik. Vi ville istället satsa mer helhjärtat på webbshopen och börja distribuera egna varumärken. Nya lokalen ligger ute i Bromma, i gamla Instrumentfabriken på Ranhammarsvägen 20A. En nyrenoverad större lokal som är bättre anpassad för lagerhållning, samt en liten butiksdel för er kunder som vill hämta order eller handla på plats.

 

beardshop.se grundades 2014

Beardshop.se

Tanken till Beardshop väcktes julen 2013, så skäggoljor (som ganska nyligen lanserats i sortimentet) blev bäst säljande produkten under jul. Vi hade under en lång tid letat skäggmärken och följt utvecklingen inom skäggvård i Europa och USA. Det här var en trend som bara skulle växa sig starkare och vi började diskutera hur vi skulle haka på den på bästa sätt. Vi insåg att den här typen av kunder kanske inte skulle känna sig helt bekväma att handla på Grooming.se, för att sajten är lite för mycket förknippad med hudvård för män. Och vi såg även risken med att någon konkurrent skulle kunna starta upp en dedikeras skäggsajt. Så idén föddes att starta en "lillebrorsajt" till Grooming.se. En webbshop som skulle kännas nördigt inriktad på skägg, och där vi skulle samla det bästa och bredaste skäggsortimentet i Sverige.

I slutet av juli 2014 gick vi online med ett första sortiment, medan vi letade fler att plocka in. Successivt har vi plockat in nya märken och erbjuder det i särklass största skäggsortimentet. Förutom skäggoljor finns skäggtvål, skäggschampo skäggbalsam, leave-in balsam, beard balm, mustaschvax i olika stadgor, vitaminer för skäggväxt, kammar för skägg och mustasch, skäggborstar, skäggsaxar och skäggsmycken. Guider för skäggvård och ett skägg- & mustaschgalleri.

 

barber supplier nordic barberargrossist

Barber Supplier

I takt med att skäggtrenden vuxit sig stark har det blivit en boom för barbershops i Sverige. Vi själva hade en tanke på att anställa en barberare när vi startade Grooming|studio 2008, men på den tiden fanns det bara två utbildade barberare i Stockholm, och båda drev egen frisörsalong. Så när vi nu har börjat samarbeta med barberare runt om i Sverige är det lite som att uppfylla den där idén vi aldrig kunde sätta igång med. Hösten 2014 satte vi igång våra första samarbeten med Royal Barbershop med Barber Big T i Vasastan i Stockholm, samt Stucklife på Kungsholmen i Stockholm.

Idag distribuerar vårt systerföretag Barber Supplier Nordic AB till barberare i hela Sverige och är den enda frisörgrossist som enbart nischar sig mot barberarbranschen och herrfrisering.

 

world beard day firandet i sverige historia

World Beard Day firandet i Sverige

World Beard Day (internationella skäggdagen) infaller första lördagen i september, och har firats runt om i världen i 10-15 år. Ryktet säger att det startade i Australien av ett skäggigt band som gillar att festa och sjunger om skägg…

world beard day 2015

Första festen var 2015 på Debaser i Stockholm, som vi arrangerade tillsammans med Live Nation. The Beards från Australien inledde sin Europaturné med spelning i Sverige. Trots den knappa tiden att anordna ett skäggfirande på fem veckor drog det drygt 300 besökare från hela landet. The Beards utsåg kvällens snyggaste skägg – Jonas Bergkvist. Barberare trimmade skägg till förmån för Mustaschkampen. Beardshop.se var på plats tillsammans med grundarna av Mr Bear Family, Broder Joe och The Bearded Man Company, som kom från England för eventet.

world beard day 2016

Inför 2016 hade vi ett helt år på oss att planera den största skäggfesten i Europa! 2016 anordnades Europas största skäggfest under Tele2 Arena och drog närmare 1000 personer. Besökare från hela Skandinavien. Skäggfirandet inleddes med en skäggparad från Medborgarplatsen med 150-200 personer, vilket nådde riksnyheterna på SVT och TV4. En stor skäggmässa med i princip alla svenska skäggmärken och flera internationella märken. Barberare trimmade skägg till förmån för välgörenhetsorganisationen Lion’s Barber Collective, grundaren Tom Chapman från UK var på plats. Ett barber battler och en avant garde skäggtävling. På scenen avgjordes SM i skägg i tre skäggklasser, under ledning av Svenska Mustaschklubben. Med i domarteamet var bland annat Harnaam Kaur, känd som ”the bearded dame”.

world beard day 2017

2017 slogs World Beard Day firandet ihop med första upplagan av Swedish Barber Expo, en inspirationsdag för barberare. Fem internationella barberare från England och Australien stod för inspiration på scen och hands-on workshops. Det bjöds in till VIB-skäggmingel på kvällen på Björn Axén Academy, begränsat antal platser (biljetterna sålde slut på fyra dagar!). Skäggfesten inleddes av en skäggparad från Norrtull som uppmärksammades av riksnyheterna. Sveriges snyggaste skägg 2017 korades med David Eriksson som vinnare. Den allra första tävlingen Årets barberare avgjordes på scen. 4 barberare som representerade Stockholm, Göteborg, Malmö och övriga Sverige tävlade i ett barber battle i skäggtrimning. En internationell jury korade Cari Forsgren från Barberia Havanna (tidigare Roy & Son) i Stockholm till Årets barberare 2017.

world beard day 2018

2018 skalade vi upp eventen och gick tillbaka till Colosseum under Tele2 Arena för att kunna ta emot alla som vill komma. Dagen inleddes med Swedish Barber Expo med fyra visningar på scen, 9 workshops med internationella barberare och utställare från flera olika länder. 17.00 avgick skäggparaden från Medborgarplatsen (tredje året i rad) vilket uppmärksammades i medier. På scenen avgjordes SM i skägg 2018 i fyra tävlingsklasser. Huvuddomare var Stefan Jadefjord och
en kompetent skäggjury bestående av Richie Finney (UK), grundare av Captain Fawcett, Luke Swenson (AUS), grundare av The Bearded Chap, Hjörtur Scheving (NOR/ICE), grundare av Fit for Vikings
samt Björn Landén, grundare av svenska Mr Bear Family.

2019 blev det istället ett movemberevent på Clarion Hotell Amaranten. Med utställare, skägg- och mustaschtävling i tre klasser samt Årets barberare som avgjordes på scen. Vinnare blev Alan Mannerstål från Mannerståls herrfrisering.

2020 kom Covid-19 och vi har varit tvugna att ställa in eventen.

 

grooming.se beardshop.se showroom butik bromma ulvsundavägen 178

Showroom och butik i Bromma

Efter dryga 8 år på Ranhammarsvägen började vi bli väldigt trångbodda, trots att vi både byggt till en undervåning i källaren för extra lager och showroom. Hösten 2021 flyttade vi från Instrumentfabriken, dryga 350 meter närmare Bromma Blocks till Ulvsundavägen 178. En fantastisk lokal där vi kan ha lagret i ett plan, med egen lastkaj. Egen port med stora skyltfönster mot Ulvsundavägen. En utbildningslokal för barberare och en stor yta för butik/showroom. Varmt välkomna!

grooming.se beardshop.se butik i bromma ulvsundavägen 178